Toppbild

Välkommen att söka jobb i Strängnäs kommun! Här hittar du alla våra aktuella jobb.

Strängnäs kommun använder Offentliga jobb som rekryteringsverktyg för att hantera jobbansökningar. Du söker jobben direkt via ett webbformulär som du når via respektive annons. Uppgifterna sparas hos Aditro Recruit i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

Du som av någon anledning inte kan skapa ett konto på Offentliga jobb har även möjlighet att skicka in dina ansökningshandlingar via vår e-tjänst Sök jobbet.

 

Boendestödjare till boendestöd i Kommunal psykiatri


Arbetsplatsbeskrivning:
Arbetsplatsbeskrivning Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället! Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad. Vill du vara med och arbeta med oss, och vidareutveckla verksamheten inom verksamhetsområdet för personer med funktionsnedsättning?

Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna som boendestödjare inom psykiatri varierar utifrån den enskildes behov. Vi har hela kommunen som arbetsplats.

Uppdraget som boendestödjare innebär stöd i hemmet som innefattar att den enskilde ska bli stärkt, utvecklas, upprätthålla och/eller rehabiliteras till att självständigt klara de vardagsaktiviteter som ett eget boende innebär. Genom ett pedagogiskt förhållningssätt arbetar boendestödjaren tillsammans med den enskilde att utveckla rutiner i bland annat hushållsarbeten, matlagning, tvätt, städ, inköp samt egenvård.

Boendestöd innebär att arbeta i brukarens hem med rehabiliterande insatser utifrån biståndsbeslut enligt Socialtjänstlagen. Kärnan i uppdraget ligger i att stärka brukarens självbestämmande och dennes egna förmågor. Uppdraget innebär att planera och strukturera upp stöd som ska utföras med delaktighet av brukaren. Tillsammans med den brukaren skapas en individuell genomförandeplan.
Enhetschef, kvalitetssamordnare och samordnare finns närvarande på plats för stöd och stöttning kring uppdraget. Det finns ett samarbete med öppenpsykiatrin som ligger i samma lokaler.


Kvalifikationer
Kravprofil
Utbildning och erfarenhet:
• Utbildning som mentalskötare, socionom, beteendevetare eller behandlingspedagog
• Yrkeserfarenhet inom området.
• Giltigt körkort med B-behörighet.

Övriga kvalifikationer:
•För dokumentation använder vi datorbaserade stödsystem (Treserva) och ser därmed att du har en god datorvana och att du kan behärska det svenska språket väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper:
•Förmåga att skapa förtroende, inge trygghet, vara stabil samt har tålamod. Ser möjligheter och framsteg och tror på människans förmåga att utvecklas.
•God förmåga att arbeta strukturerat.
•Kunna arbeta lösningsfokuserat och med god samarbetsförmåga både mot brukare, kollegor och alla externa kontakter.
•Arbetet ställer stora krav på lyhördhet, eget ansvar och kreativitet.
•Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse av att arbeta med målgruppen.


Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Längd: Tillsvidare
Beskrivning Längd: Tillsvidare
Tidsbegränsad till: -


Ansökan
Sista ansökningsdatum: 2017-05-02
Ange referensnummer: 207/17
Sök digitalt via webben, klicka här i samarbete med Offentligajobb.se

Lön
Löneform:

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Arbetstid:

Kontaktpersoner:
Namn: Birgitta Petersohn
Enhetschef
Telefon: 0152 295 85
Mobil: -
E-post: -

Namn: Lina Svensson
HR-specialist
Telefon: 0152 291 64
Mobil: -
E-post: -

Fackliga företrädare
Namn: Tuire Lindberg
Kommunal
Telefon: 0152 291 94
Mobil: -
E-post: -


Övrig info: Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia. Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

‹‹ Tillbaka

Skapa egna genvägar?

Här kan du spara egna genvägar till intressanta sidor på strangnas.se. De ligger kvar här och syns bara när du besöker oss från den dator du använder nu. Du kan enkelt ta bort genvägar genom att klicka på krysset bakom genvägarna du sparat.

För att detta ska fungera läggs en så kallad cookie på din dator.

Strängnäs kommun, 645 80 Strängnäs | telefon 0152-291 00 | fax 0152-290 00 | e-post kommun@strangnas.se | organisationsnummer 212000-0365

  >