Toppbild

Välkommen att söka jobb i Strängnäs kommun! Här hittar du alla våra aktuella jobb.

Strängnäs kommun använder Offentliga jobb som rekryteringsverktyg för att hantera jobbansökningar. Du söker jobben direkt via ett webbformulär som du når via respektive annons. Uppgifterna sparas hos Aditro Recruit i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

Du som av någon anledning inte kan skapa ett konto på Offentliga jobb har även möjlighet att skicka in dina ansökningshandlingar via vår e-tjänst Sök jobbet.

 

Arbetshandledare med särskilt uppdrag, Daglig verksamhet


Arbetsplatsbeskrivning:
Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället! Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad. Daglig verksamhet riktar sig till människor med funktionsnedsättning. Här ges stöd i det dagliga arbetet, med individens behov och förmågor i fokus. Målet är att ge individen en meningsfull sysselsättning, ökad självständighet, personlig utveckling och ökat deltagande i samhället. Daglig verksamhet är en dynamisk verksamhet som är i ständig förändring. Vi söker nu en nyinrättad tjänst som arbetshandledare med särskilt uppdrag till LSS Daglig verksamhet i Åkers styckebruk. Totalt finns 10 grupper inom LSS Daglig verksamhet och målgruppen varierar från de som har stort stödbehov till de som endast behöver verbalt stöd i utförandet av arbetsuppgifter. Huvudinriktning på verksamheten i Åkers styckebruk är trädgård, hantverk och habiliteringsträning.

Arbetsbeskrivning
I uppdraget som arbetshandledare ingår bland annat planering av verksamheten och olika arbetsuppgifter, dokumentation och att stödja individen i genomförandet av dennes arbetsuppgifter. Med det särskilda uppdraget ansvarar du även för den övergripande planeringen av verksamheten, fördelning av arbetsuppgifter i personalgruppen, schemaplanering utefter verksamhetens behov och att stödja personalgruppen i planering kring varje brukare. Syftet är att skapa struktur och planering i arbetet för ett fungerande arbetssätt för personalgruppen, och därmed möjliggöra utveckling av brukarnas sysselsättning utefter deras behov.

I uppdraget ingår även att ha huvudansvaret för gruppens möten och rapportera vidare till enhetschef. Du kommer att ha nära samarbete med enhetschef, kvalitetssamordnare och samordnare.


Kvalifikationer
*Kravprofil:
Utbildning och erfarenhet:
- Utbildning inom specialpedagogik
- Relevant ledarskapsutbildning
- Utbildning i pedagogiskt anpassat arbetssätt för personer med autism
- Erfarenhet av att arbeta med målgruppen.

Övriga kompetenser:
- För dokumentation och schemahantering använder vi oss av datorbaserade stödsystem och ser därav att du har god datavana och kan behärska det svenska språket i tal och skrift

Personliga egenskaper:
Samverkan med andra aktörer såväl internt som externt ingår också i arbetsuppgifterna, vilket ställer höga krav på samarbetsförmåga.
Du ska kunna arbeta både i grupp och självständigt och ha förmåga att leda gruppen samtidigt som du själv är en del av gruppen.
Arbete ställer höga krav på lyhördhet och eget ansvar. Du har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Viktigt med personlig lämplighet och intresse av att arbeta med målgruppen.

Du ska vara simkunnig och tåla bad i klorerad bassäng, då rehabträning i vatten förekommer.

*Meriterande
- Utbildning och/eller erfarenhet av arbete med trädgård, hantverk och habilitering
- Erfarenhet av arbete med personer med utmanande beteende
- Erfarenhet av att arbeta i daglig verksamhet
- Kunskaper i teckenstöd och sociala berättelser.


Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Längd: Tillsvidare
Beskrivning Längd: Tillsvidare
Tidsbegränsad till: -
Tillträde efter överenskommelse

Ansökan
Sista ansökningsdatum: 2017-08-27
Ange referensnummer: 443/17
Sök digitalt via webben, klicka här i samarbete med Offentligajobb.se

Lön
Löneform:

Anställning
Antal annonserade arbetstillfällen: 1
Arbetstid:

Kontaktpersoner:
Namn: Agneta Lindholm
Enhetschef
Telefon: 0152-29725
Mobil: -
E-post: -

Namn: Thomas Öqvist
Sysselsättningssamordnare
Telefon: 0152 29917
Mobil: -
E-post: -

Namn: Lina Svensson
HR-specialist
Telefon: 0152 291 64
Mobil: -
E-post: -

Fackliga företrädare
Namn: Kommunal
(Expedition)
Telefon: 0152 291 94
Mobil: -
E-post: -


Övrig info: Vid anställning begär vi uppvisande av utdrag från polisens belastningsregister. Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia. Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

‹‹ Tillbaka

Strängnäs kommun, 645 80 Strängnäs | telefon 0152-291 00 | fax 0152-290 00 | e-post kommun@strangnas.se | organisationsnummer 212000-0365

  >